Zadzwoń do nas: (22) 844 19 84 / (22) 844 80 77 / 665 777 244 Email: kociesprawy@kociesprawy.pl

Nie masz jeszcze prenumeraty naszego magazynu?  Zamów

KLARA Z MATRAMAN – Tekst: Bartosz Baranowski

Tekst i zdjęcia: Bartosz Baranowski,
www.agrafkaisznurek.blogspot.com

Klara przykuła naszą uwagę tuż po przyjeździe do Dżakarty. Spotkaliśmy ją pierwszego dnia w porze obiadowej. Siedziała przy bramkach wejściowych na przystanku autobusowym Matraman.
Sam przystanek stanowi jeden z większych węzłów komunikacyjnych miejskiej sieci autobusów TransJakarta. Dochodziła godzina 16.
 Podobnie jak ma to miejsce w innych azjatyckich metropoliach, w stolicy Indonezji popołudnie i poranek to najgorsze pory dnia. Wszystkie większe arterie stoją w gigantycznych korkach.
Przy czym, o ile wczesnym rankiem temperatura jest naszym sprzymierzeńcem, o tyle ciężko przyzwyczaić się do duchoty i temperatur w godzinach popołudniowych. Jeśli nie posiadamy konkretnego celu, lepiej nie opuszczać mieszkania lub domu, tylko skupić się na walorach klimatyzacji i zostać tam do czasu, aż ruch uliczny z poziomu krytycznego przejdzie w stan ciężki, aczkolwiek możliwy do zaakceptowania. Dżakarta jest niemiłosiernie zakorkowana również poza godzinami szczytu, ale w ich trakcie przebywanie na ulicy to wyjątkowo przykre doświadczenie.

Klara jako jedyna nie zaprzątała sobie tym głowy.
Przycupnęła cierpliwie przy bramkach wejściowych, obserwując zabieganych pasażerów. Zgiełk i tłum nie robiły na niej najmniejszego wrażenia i, jakby chcąc to podkreślić, rozłożyła się na środku korytarza, prężąc przy tym przednie łapki. Nie obawiała się i sprawiała wrażenie, jakby w ogóle nie wyczuwała zagrożenia ze strony zabieganej ludzkiej masy. Pasażerowie przemykali naprawdę blisko, ale nie potrącił jej żaden klapek, obcas czy but. Tego dnia nie wiedzieliśmy jeszcze, że przystanek na Matramanie to jej oficjalny adres zamieszkania.
Klara jest pieszczochem i maskotką TransJakarty na Matramanie.


Więcej przeczytasz w magazynie KOCIE SPRAWY NR 158-159 - GRUDZIEŃ 2015/STYCZEŃ 2016